úterý 7. června 2016

Švédský tvarohový koláč


S tímhle božským tvarohovým koláčem jsem se seznámila ve stejný rok, jako s jednou z mých nejlepších kamarádek - z roku 2010 mám tedy dvě stálice na celý život. Recept není z mé hlavy, ale dostala jsem ho právě od té kamarádky (děkuju, Květino :)) - doteď ho mám v emailu a pravidelně ho vyhledávám, vždycky, když mě přepadne chuť na tenhle máslovo-tvarohový zázrak. Což je často, tudíž si místo na blogu už dávno zaslouží. Navíc se vtipně peče - nejdřív do pekáče nasypete mouku s cukrem, pak zalijete tvarohovou směsí a nakonec zase zasypete. Ale o tom dále...

Koláč různě obměňuju, na fotce nahoře je do něj přimíchaná rebarbora, na fotkách v průběhu pečení zase lněná semínka (ano, fotky jsou ze dvou různých pečení...). Dá se s ním kouzlit, například moc ráda přidávám do sypké směsi (viz níže) kakao, do tvarohu zase různé ovoce či semínka. Je úžasný ve všech variantách, které jsem zatím zkoušela a opět ani pan kovář, co sladké nerad, nepohrdne

Potřebujeme: 


Na sypkou směs:
3 hrnky polohrubé mouky (ideálně špaldové)
1 hrnek cukru (já dávám méně, cca půl - třičtvrtě stejného hrnku jako mouky)
1 lžička jedlé sody (1 prášek do pečiva)

Na tvarohovou náplň: 
3/4kg tvarohu (tři vaničky, na fotce je domácí)
1 hrnek cukru (já dávám méně, cca půl - třičtvrtě stejného hrnku jako mouky)
3 vejce
půl litru mléka
dle chuti - citron, různé ovoce, semínka...

+ máslo (cca půlka) 

                                       

Jak na to:

Smíchejte si tři hrnky mouky, jeden hrnek cukru a lžičku jedlé sody. 


Na tvarohovou směs smíchejte 3/4 kg tvarohu, 1 hrnek cukru, tři vejce, půl litru mléka a dle chuti citron, ovoce, semínka... Pořádně promíchejte.  


Plech vyložte pečícím papírem a nasypte na něj polovinu sypké směsi.


Na sypkou směs nalijte celou tvarohovou směs (na obrázku se lněným semínkem).


Tvarohovou vrstvu opět zasypte sypkou směsí (druhou polovinou).


Navrch nakrájejte proužky másla. Já dávám cca půlku, i celé. Jak to vyjde. 


Dejte péct na 160°C cca na 40 min (až zezlátne máslo na povrchu a vytvoří krustičku). 


Nechte aspoň maličko vychladnout, nakrájejte a užívejte. Koláč je naprosto vynikající. Úžasná je i vůně, která se line při pečení - a za tu vděčíme rozpékajícímu se máslu. Navíc je vážně jednoduchý a zaručuju, že tenhle koláč Vám doma určitě nezůstane dlouho.  

H.

Žádné komentáře:

Okomentovat