neděle 1. května 2016

Domácí bramborové "gnocchi" s kurkumou


Já a noky, to je těstovinová romance. Chtěla jsem napsat, že mám ze všech těstovin nejradši právě tyhle bramborové nočky, ale pak jsem si vzpomněla na špagety a lasagne a nebudu vám lhát. Ale rozhodně nočky patří do top výběru! Jenže mi nějak nejedou ty kupované... zaprvé jsou celkem drahé (nebo kdysi bývaly - dlouho jsem je nekupovala), zadruhé jsou narvané bůh ví čím a zatřetí se ta chuť domácím nočkám prostě nemůže rovnat. Takže si je pojďme udělat, třeba máte taky ve sklepě ještě zbytek loňských brambor - a ty jsou na nočky úplně ideální. 


Taky je super, že víte, co ve vašich nočkách je a nebudete se rvát "vatou", což je něco, co mi hromada těstovin připomíná - takové plnidlo žaludku. Třeba jako kupovaný chléb. Nevím proč, ale vždycky mi to tak připadalo, tak si radši peču chleba vlastní a nočky vyrábím. Jen ten stroj na další těstoviny nemám...

Jejich další výhodou je také fakt, že se dají zmrazit, uchovávat v mrazáku a vytahovat v časech spěchu/nechuti vařit složitá jídla a podobně. Vytáhnete z mrazáku, nasypete do vroucí vody, počkáte, až vyplavou. Jednoduché, vynikající, efektní a rychlé!

Co potřebujeme: 

  • 1 kg uvařených a vychladlých brambor ve slupce (klidně uvařte den předem)  
  • 300 g špaldové mouky
  • kurkumu
  • 3 vejce
  • sůl, pepř

Jak na to: 


Vychladlé brambory si oloupejte. 


Nastrouhejte je najemno


Smíchejte mouku se solí (cca půl čajové lžičky), kurkumou (cca 1 čajová lžička) a mletým pepřem 


Nastrouhané brambory smíchejte s moučnou směsí z předchozího obrázku, přidejte 3 vejce.


Pořádně těsto promíchejte a počítejte s tím, že se bude celkem lepit na ruce. Pokud je třeba, přidejte mouku či vodu. S těstem musí být možné pracovat a vytvarovat z něj válečky. 


Udělejte z těsta válečky, silné asi jako mužský palec. A ty nakrájejte na kousky velké jako první článek palce :) 


Část si můžete zmrazit, já mrazím vždy na talíři pokrytém igelitem, aby se jednotlivé kousky nespojily a mohla jsem si odsypat, kolik chci. 


Pokud chcete nočky jíst hned, dejte vařit vodu, osolte ji a jak začne vřít, vložte do ní nočky. Až vyplavou na hladinu, jsou hotové.


A pak si na ně už můžete vytvořit jakoukoliv omáčku, tohle je moje oblíbená smetanová s cuketou a hlívou ústřičnou. 


Nočky jsou prostě vynikající a pokud vám připomínají bramborové knedlíky, tak to není náhoda. Jsou v podstatě z hodně podobného těsta, chutnají téměř stejně a klidně si je dejte se zelím a s uzeným masem, nebo s bryndzou a slaninou, neurazí ani ke kachně či ke knedlo-vepřo-zelo. Jsou prostě univerzální spojkou mezi českou a italskou kuchyní a fantazii se zde meze rozhodně nekladou. 

Tak ať vám chutná :)

H.







Žádné komentáře:

Okomentovat