úterý 1. března 2016

Veganské plněné papriky s quinoou a uzeným tofu


Dala jsem si jarní předsevzetí. Máme po masopustu a do Velikonoc se tradičně držíval půst (maso půst). Nechci tím říct, že následující měsíc nevezmu maso do úst (jako na potvoru mám samozřejmě šílenou chuť na cheeseburgera se slaninou), ale rozhodla jsem se, že do svého jídelníčku na jaře zařadím více zdravých potravin. A pak jsem dostala nezvladatelnou chuť na plněné papriky. 

Protože od onoho předsevzetí zatím uběhlo jen pár dnů, co by se daly spočítat na prstech jedné ruky, plná elánu jsem začala vařit veganské plněné papriky. Dovnitř jsem dala quinou a uzené tofu s cibulkou, omáčku uvařila podobně, jako obvykle, jen s tím rozdílem, že místo smetany s moukou jsem ji zahustila přidáním jáhel a následným rozmixováním. Ono - protože z paprik mi něco té quinoi s tofu při vaření vypadlo (doporučuju do směsi přidat vejce), omáčka byla dosti hustá. Chuť není identická s masovými plněnými paprikami, ale blížíme se, děcka.

Potřebujeme:

  • papriky na plnění (cca 500 g)
  • quinou (100g v suchém stavu)
  • uzené fotu (1 balení)
  • cibuli (spíše 2)
  • bujón/vývar (na vaření quinoi)
  • konzervovaná/čerstvá rajčata (500g)
  • koření (2 lžičky červené papriky, 2 bobkové listy, pár kuliček pepře a nového koření)

Jak na to:

Nejdřív si rozmícháme vývar. (Ano ano, i já používám občas bujón a jeho používání nezatracuji. Jak řekl jednou ohledně bujónu Roman Vaněk - "Podívejte, já nejsem žádný militantní debil..." A já taky ne.) Vývarem pak zalijeme quinou a vaříme ji cca 20 min. Slijeme.


Mezitím si nastrouháme (stačí nahrubo) uzené tofu.


Do paprik vykrájíme díry na plnění a vyndáme jadřince. 


Osmahneme cibulku (1) a když je hotová, smícháme ji s uvařenou quinoou a uzeným tofu. Necháme chvilku vychladnout. 


A pak papričky pěkně naplníme. Vyberte si spíše mohutnější papriky, ať vám to jde lépe, než mě. 


 Mezitím si osmahneme další cibulku, přidáme červenou papriku (koření) a zalijeme půl lierem dalšího vývaru (opět stačí bujón, pamatujte na Romana Vaňka). Přidáme rajčata, zbytek koření a osolíme. Zde je možnost přidat jáhly (cca hrstičku), kdo chce hustší omáčku.


Následně vložíme papriky a vaříme 30 min.


Doufáme a modlíme se, ať nám všechna náplň nezdrhne z paprik.
 

Po půl hodině vaření opatrně vyndáme papriky z hrnce, vyndáme z omáčky koření a rozmixujeme ji. Omáčku dochutíme (cukr, sůl, pepř...) a přelijeme jí naše papriky. 


Oblizujeme se a jsme rádi, že máme vynikající veganské jídlo :)

Dobrou chuť!

PS: Tento recept je opravdu 100% pure made by Hanina. 

H.




Žádné komentáře:

Okomentovat