pondělí 28. září 2015

Božská přírodní maska na vlasy


Moje dlouhé vlasy dostaly za poslední dva roky strašně, ale strašně zabrat. Nikdy jsem nebyla vyloženě pečující typ, který by se vyžíval ve vlasových maskách, kondicionérech, ozdravujících přípravcích atp. Navíc si už někde deset, dvanáct let myju vlasy téměř každý den a co je to kondicionér už moje vlasy nepamatují tak dva roky. Když se k tomu před rokem a půl přidal tříměsíční pobyt v Nepálu, kde jsem si vlasy myla opravdu jen tím, co bylo po ruce a někdy i přípravky na nádobí, dílo bylo dokonáno. Návyky jsem moc nezměnila ani po návratu do Čech, navíc jsem si celou dobou tak nějak vlasy zamotávala do mých milovaných prazvláštních drdolů, které na zdraví vlasům taky nepřidají.

Takže jsem ve fázi - buď ostříhat, nebo se k vlasům začít chovat líp. Navíc je podzim a člověk bude trávit víc času doma a mít masku na vlasech, ve vaně plné pěny s knížkou v ruce, není až takové mučení. Vzpomněla jsem si na svůj milovaný Lush a jedinou masku na vlasy, která je ještě víceméně přírodní a vyhovovala mi. Jmenuje se „H'Suan Wen Hua“, což v překladu trefně znamená "vlasová bohyně" a když jsem si ji jednou v rámci povánočních slev koupila, byla jsem přímo nadšená výsledkem. Ne tolik přidanými syntetickými látkami. Těch je sice jen pár, ale pořád to jsou parabeny a jeden sulfát. Díky parabenům vám ale zase maska od Lushe vydrží déle, pokud preferujete delší trvanlivost.
Další mírnou nepříjemností je cena – kelímek o velikosti 230 ml vás vyjde skoro na čtyři stovky, přesně na 395 Kč. Tenkrát jsem na své do půli zad dlouhé vlasy spotřebovala polovinu až třičtvrtě kelímku, a to jsem s ním šetřila. Což je na mě vážně drahý. Protože to ale byla nejúžasnější přírodní maska na vlasy, co jsem kdy vyzkoušela, rozhodla jsem se jí doma vyrobit. A není to vůbec nic těžkého!

Domácí varianta vlasové masky vyjde vyloženě na zlomek ceny. Při zaokrouhlování směrem nahoru vás půllitru této masky vyjde cca na 50 Kč. Vydrží Vám v lednici nejdéle týden, proto plánujte výrobu podle délky svých vlasů a frekvence používání. Mě půllitr masky vydrží na dvě až tři použití (vlasy cca do půl zad). Půllitru této masky od Lushe by vás vyšlo na 790 Kč. A 790 a 50, to už je hodně velký rozdíl.

Na cca půl litru masky potřebujeme:
  • Dva banány
  • Dvě vejce
  • Avokádo
  • Jablečný ocet (lžíce)
  • Olivový olej (čajová lžička)
  • Tři bobkové listy
  • Jeden svitek skořice
  • Rozmarýnový esenciální olej
  • + Mixér


Jak na to:

Postup je vcelku jednoduchý.Nejprve si uděláme nálev z bobkového listu a skořice.


 Cca tři bobkové listy a jeden svitek skořice přelejeme asi 200ml vody a necháme probublávat na mírném plameni po dobu 30min.Slijeme do hrníčku.


Oloupeme banány a avokádo, nakrájíme, dáme do mixéru, přidáme vejce, lžíci jablečného octa, lžičku olivového oleje a dvě lžíce nálevu z bobkového listu a skořice. Přidáme rozmarýnový olejíček a mixujeme.


Doporučuju pořádně promixovat, když bude směs naprosto hladká, nestane se vám, že by vám ve vlasech uvízl kus banánu či avokáda.


A máme hotovo :)


Jak používat:

Masku aplikujeme na suché vlasy, ideálně nad vanou, ať si nenaděláte nepořádek. Nechte na vlasech působit minimálně půl hodiny. Samozřejmě čím déle, tím lépe. Vlasy můžete přikrýt igelitem, sáčkem, potravinářskou folií, nebo je nechat volně.Následně vlasy umyjte, jak jste zvyklé či zvyklí.

Jen si, prosím vás, dejte pozor, ať masku smýváte pouze vlažnou vodou (teplou) a ne horkou, horká by v kombinaci s vajíčky mohla vytvořit něco jako lečo na vaší hlavě :)

Zbytek můžete uchovávat v lednici v uzavřené nádobě nejdéle týden.

TIP: Masku můžete použít také na obličej, krásně ho zjemní :)

Jo a ještě takové malé PS: TATO MASKA VYHOVUJE I STANDARDŮM TZV. NO POO METODY (o té někdy příště, ve zkratce se jedná o mytí vlasů pouze přírodními produkty - vejce, jedlá soda, byliny...). 

 H.

ZDROJE:
http://carolinarainbowsandroses.blogspot.cz/2014/04/diy-lush-inspired-hsuan-wen-hua-hair.html
http://cryptozoologyandvanillatea.blogspot.cz/2012/09/hsuan-wen-hua-dupe.html



1 komentář:

  1. Tak na to se budu těšit, no poo mytí čtu prvně. Ale přešla jsem z klasických samponu na mýdlo, při užití takové výživné masky na vlasy, je možné to umýt mýdlem a oplach octem, nezničím tím výsledný efekt? Jinak moc zajímavý blog. LB

    OdpovědětVymazat