úterý 25. srpna 2015

Mrkvovo-borůvkové muffiny ze špaldové mouky


Miluju muffiny, muffiny v jakékoliv podobě. Sladké/ slané/ ovocné/ zeleninové/ sýrové/ citrusové/ čokoládové... prostě miluju. Při tvorbě další muffinové bomby jsem si řekla, že spojím pár těch skvělých věcí dohromady, a vytvořím z nich trochu víc zdravou variaci z mrkvičky od místních farmářů, borůvek, co nám rostou za kopcem a špaldové celozrnné mouky, kterou kupuji na domácí chlebíček a která se vlastně hodí na jakékoliv pečení :) 

Doufám, že oceníte můj fotonávod pro lenochy, kteří si vše jednou přečtou a pak jim bude stačit mrknout na pár obrázků a je jim jasno. Aby jste rozuměli, já jsem král těchto lenochů, takže fotonávody - to je moje :D

Na cca 20 naprosto božských muffinů otřebujeme:

  • 100 ml bílého jogurtu
  • 50 g másla + na vymazání formiček
  • 2 vejce
  • 200 g celozrné špaldové mouky
  • 200 g borůvek
  • 180 g krupicového cukru nebo stejné množství medu
  • 1 lžička jedlé sody
  • špetka soli
  • 250 g mrkve
  • špetka muškátového oříšku
  • nastrouhaná kůra a štáva z 1 citrónu
  • formičky na muffiny



1. Jogurt, změklé máslo a vejce našlehejte metličkou v jedné míse.



2. Po našlehání přisypte špaldovou mouku, cukr nebo med, sodu a nastrouhaný muškátový oříšek. Promíchejte.


3. Nakonec přidejte najemno nastrouhanou mrkev, citronovou kůru a šťávu a zlehka promíchněte do těsta.


4. Přidejte borůvky a jemně je promíchněte do těsta, aby zůstaly celé.


5. Vymažte forrmičky tukem, posypejte moukou a můžete plnit :) snažte se pod okraj (1 - 0,5 cm), aby vám pak nevytekly.

6. Do rozpálené trouby vložte na 20 minut na 200 °C. Pokud nebudou, tak sledujte barvu - muffiny by měly mít karamelový odstín.

7. Pokud budete chtít můžete si na muffinky vytvořit polevu - já jsem dala za vděk klasice -tvarohovo vanilková, ale fantazii se meze nekladou :) Doufám, že si smlsnete jako my doma :-) 



Žádné komentáře:

Okomentovat