čtvrtek 23. července 2015

Citronovo-mátový sorbet


Jsme na vrcholu pařáků, letní teploty stoupají a nevím jak vy, ale já jsem z toho počasí občas šílená. Chaoticky lítam po domě a přemýšlím, čim vším se mohu ještě zchladit. A jelikož mi před domečkem roste spousta máty, ve špajzu mám zase hromadu citronů, tak proč si neudělat poctivý a svěží domácí sorbet :) 

Osobně jsem už rezignovala nad koupí zmrzky z obchodů, protože po přečtení složení se akorát vyděsím a spíš, než abych si pochutnala, obrátí se mi žaludek. A domácí zmrzlina je o tolik lepší! :) Pokud chcete mít ještě zdravější variantu, můžete místo klasického cukru použít med nebo stévii (té bohužel lány na zahradě nemám, jinak bych ji do sorbetu nastrkala i já :)


★  ★  ★  ★ 

Na cca 1l citronovo-mátového sorbetu potřebujeme:


  • 200g cukru (použila jsem krystal, můžete ale zaměnit za třtinový, stévii, agáve, javorový sirup apod.)
  • hrst čerstvé máty
  • 4 citrony (v bio kvalitě, pokud chcete použít i kůru)
  • 2 vaječné bílky





1. Mátu pořádně opláchněte. Nasekejte ji na hrubo - ručně, nebo v mixéru.

2. Cukr dejte do hrnce, přidejte 3 hrnky vody a na mírném ohni ohřívejte, dokud se cukr nerozpustí.

3. Do hrnce přidejte nasekanou mátu a pozvolna přiveďte k varu. Průběžně míchejte a vařte cca 10 minut. Vzniklý sirup odstavte a nechte vychladit do pokojové teploty.

4. Vychladlý sirup preceďtě přes jemné sítko, nebo pláténko.

5. Z citronů si nastrouhejte na jemno kůru, pak je vymačkejte. Citronovou šťávu i kůru přidejte do sirupu.

6. Vzniklá směs by nyní měla být brčálově zelená. Přelijte ji do krabičky, uzavřete a dejte do mrazáku na 2 hodiny. Občas promíchejte.

7. Jemně zamrzlou směs vyndejte z mrazáku, přelijte do mixéru, přidejte dva vaječné bílky a mixujte, dokud nevznikne bílá pěnová a nadýchaná sněhová hmota.

8. Nakonec opět přelijte do krabičky, uzavřete a dejte směs do mrazáku - tentokrát na 3 - 4 hodiny nebo přes noc. Občas promíchejte.




Po poctivě odčekané a promíchané době můžete podávat. Samozřejmě pokud máte zmrzlinovač, můžete si čas ukrátit s ním, ale my ostatní, kteří takové vymoženosti doma (zatím) nemáme, si vystačíme s mrazákem a mixérem :)

Nakonec - doufám, že mi odpustíte - nemám lžíci na zmrzlinu, jinak by sorbet vypadal na obrázku o to lákavěji :D



Bon appétit! 

Tipy na konec:

1. Pro ještě delikátnější a nadýchanější dojem přidejte k sorbetu drcený led.

2. Pokud nemáte mixér a toužíte po něm, klademe vám na srdce, kupujte kvalitu. Je lepší si chvíli šetřit a koupit si pořádný mixér na celý život, než postupně ničit nekvalitní produkty. Za nás musíme říct, že mixér s výkonem menším než 1500W nepovažujeme ani za mixér. Já a brzy i Hanička, mám doma mixér G21 Smart smoothie a po mém příteli je to můj druhý nejoblíbenější objekt v domě a za nic bych ho nedala :) Za svoji kulinářskou "kariéru" jsem odrovnala tři mixéry, všechny řádově do 1500,- s chabým výkonem 750W a chudáci nedali ani drcené ořechy. Lituju vyhozených peněz, ale alespoň zbylo poučení - kvalita nad kvantitu :) Moc pěknou recenzi na tento mixérový zázrak naleznete zde

♥ B.

Žádné komentáře:

Okomentovat