pondělí 22. června 2015

Celerové řízky

Netuším jak u vás, ale u nás doma se občas stane, že Barbucha zapomene minout řeznictví, přijde domů a tam najde hladového muže, který ukazuje na otevřenou pusu a prosí hamání navečer. A že by měl chuť na řízky. Hm, fajn no...mrknu do lednice, tam pusto prázdno, v mrazáku mám prsní řízky, ale než ty rozmrznou, tak můj muž se bude svíjet hlady a to se mi moc nelíbí :D Proto je moje častá záchrana celer. Tohle jsem si popravdě vařila za chudých studentských let, kdy jsem měla stovku na jídlo na týden a přemýšlela, co uvařit, aby mě to mohlo udržet na životě o dalších pár dnů dýl. Není to nějak zdravé jídlo, ale v případě nouze nejvyšší  poslouží -  a můj muž občas ani nepostřehne, že ten obalený řízek není maso, ale obyčejný plátek celeru :)

Připomínám, že to není nějaká top gastronomie, ale nouzovka nejvyšší, tak mi prosím netrhejte hlavu :D

★  ★  ★  ★ 

Na cca 12 řízků potřebujeme:
  • 1 celer
  • 1 citrón
  • 3 hřebíčky
  • 2 vejce
  • hladká mouka
  • strouhanka
  • olej na smažení (doporučuji řepkový)
Jak na to:

Celer oloupeme, pokrájíme na plátky cca 1 cm tlusté a dáme je do vroucí vody. K němu přidáme půlku citrónu pokrájeného na kolečka a hřebíčky. Vaříme do poloměkka (cca 8 minut).
Celer slijeme a necháme trochu vychladnout (abychom jej udrželi v ruce).

Druhý krok jistě všichni znáte - připravíme si ingredience na trojobal. Do jedné mísy nasypejte trochu mouky, do druhé mísy rozklepněte vejce a prošlehejte je, do třetí mísy nasypejte strouhanku. Nyní můžete obalovat tak dlouho, dokaď máte plátky celeru (v pořadí mouka - vejce - strouhanka). Strouhanky a mouky přisypávajte dle potřeby.

Nakonec všechny obalené řízečky pomalu smažte na rozpáleném oleji - nezapomeňte vyměňovat přepálený, aby jste z nich neměli černé uhlíky.

Řízečky můžete podávat pokapané citrónem s vařeným/pečeným bramborem, a nebo si je nechat jako sichr na svačinu do práce do obloženého pečiva .)

Ať chutná! 

B.

Žádné komentáře:

Okomentovat