čtvrtek 13. října 2016

Nejvychytanější krém na světě


Nadpis nelže. Teda - já tomu obecně moc nedám, nějaké té péči o pleť a malování, fakt nesedím hodiny u zrcadla a i to málo, co dělám, mě občas dost obtěžuje. Tuhle jsem si pročítala jeden svůj oblíbený blog, kde autorka denně použije 34 produktů a nemůže se vzdát ani jednoho. Mě stačí všehovšudy 6 věcí, včetně pasty na zuby, očních linek a šamponu. Ale určitě tam patří tenhle krém! Protože ten je dokonalý asi tak ve všech ohledech krémovitosti a všeho, co od krému chcete. 

Deset důvodů proč ho zbožňuju: 


  1. je absolutně přírodní a bio
  2. božskou strukturu a skvěle se nanáší
  3. vydrží vám celé věky 
  4. kůže si po něm vyloženě lebedí a pomlaskává
  5. má celkem vysoký SPF (díky malinovému oleji)
  6. hojí jizvy a nedokonalosti pleti (díky vzácnému tamanu oleji z Tichomoří)
  7. hodí se na ráno, na večer, na léto, na zimu... je prostě univerzální
  8. jeho univerzálnost spočívá i ve věkovém rozložení - hodí se prostě všem. Mladším, starším, těm, co mají pupínky i majitelům vrásek.
  9. je úúúúplně jednoduché si ho vyrobit
  10. poměr ceny a kvality je neuvěřitelný - podobné, takhle nadupané krémy stojí x tisíc, tenhle vám udělá stejnou a lepší službu kolem stovky (samozřejmě rozpočítané na poměr surovin + záleží na velikosti kelímku, ale plus mínus)

Co v něm všechno je (a co tedy potřebujeme pro výrobu): 



bambucké máslo
konopný olej
malinový olej
tamanu olej
levandulový esenciální olej
tea tree esenciální olej
(vitamin E)

A co všechny tyhle složky dělají?


Bambucké máslo má výrazné hydratační vlastnosti. Samo o sobě je relativně těžké, ale vzhledem k tomu, že v tomto receptu jsme ho vyšlehali s dalšími oleji, vznikne naprosto skvělá konzistence. V Africe, kde je doma, se používá na ochranu proti slunci (SPF cca 4), na léčení ekzémů, kožních poranění a také je výborné díky vysokému obsahu vitamínu E (zpomaluje stárnutí).

Konopný olej je zapsaný v obecném povědomí jako pomocník proti problémech s kůží. Paradoxně pomáhá na příliš suchou i příliš mastnou pokožku, léčí lupénku, akné, snadno se vstřebává a působí protizánětlivě a antibakteriálně. Urychluje hojení a můžete ho namazat i na popáleniny.

Malinový olej je také velmi hydratační, vyživující a obsahuje spoustu skvělých látek včetně vysoké koncentrace vitaminu E a A. Jednou z jeho největších předností je však vysoký SPF, který dosahuje až k 50. Přidáním do našeho krému dosáhneme i celkem vysoké ochrany proti slunci.

Tamanu olej je hodně těžký, tmavě zelený olej se specifickým, zemitým aroma, který pochází až z Tichomoří. Vyniká v léčení jizev a poranění kůže a dokonce se používá i proti plísním a na namožené svaly.

Levandulový esenciální olej je asi tím nejvděčnějším esenciálním olejíčkem. Samozřejmě má božskou vůni a hodí se úplně na všechno a na každý typ pleti. Má antiseptické, antibakteriální a hojivé vlastnosti a brání tvorbě jizev.

Tea tree esenciální olej vykazuje dezinfekční účinky, pomáhá léčit poranění na pokožce a působí antibakteriálně a antimykoticky.


No a když tedy všechny tyhle složky zkombinujeme, vznikne nám vážně hodně hodnotný krém - a to prosím bez jakýchkoliv "plnidel" a "ztužovadel". Většina průmyslově vyráběných krémů je z ropy a jako marketingový tah vám napíšou na obal "s přírodním bambuckým máslem" či podobnou oblbovačku. No a proč si pořizovat něco "s", když si to můžu doma vyrobit přímo z té zázračné suroviny a neplatím za marketing a krásné obaly.


Jak na to:


Jak jsem už říkala - jednoduše. Musíte si jen správně odměřit suroviny. Poměr je dle objemu 5:2 (5 dílů bambuckého másla a dva díly olejů). Já jsem jako odměrku použila jeden z kelímků, ve kterém krém uchovávám. Zvážila jsem si ho před tím, než jsem do něj napatlala po okraj bambucké máslo, ještě jednou zvážila poté a jednoduchou matematikou si spočítala, kolik g bambuckého másla by bylo 5 dávek. 

S oleji jsem to už nedělala, tam jsem si je klasicky odlila. Použila jsem cca 1 celý kelímek konopného oleje a 1 kelímek směsi konopného, tamanu a malinového oleje (cca na třetiny). 

Do směsi jsem přikápla cca 20 kapek levandule a 15 kapek tea tree.


Pak jsem si vzala skleněnou misku a šlehač a prostě několik minut šlehala, dokud se nedostavila tahle krémovitá krásná textura. 


Následně jsem směs prostě naplnila do kelímků :) Směsi je díky všlehanému vzduchu o trošku více, než byste čekali tudíž počítejte s tím a připravte si raději více kelímků. 




A to je vše :) 

Pak už si jen užívejte svého doma vyrobeného zázraku :) 

Důležité upozornění: krém je nutné používat na navlhčenou pokožku! Buď si prostě opláchněte obličej a moc si ho nesušte a nebo si na obličej nastříkejte nějakou tu květinovou vodu.

Na krém, který mě inspiroval k tomuhle jsem narazila na svém oblíbeném blogu Kiss a bee, uvádím ho také ve zdrojích. Autorce vděčím zejména za poměry a postup výroby, suroviny jsem si upravila podle svých preferencí a účinků, co od krému chci. Nicméně nejedná se o můj recept, inspirovala jsem se jinde.

Účinky jednotlivých složek jsem hledala  na internetu a výsledky těch, co jsem použila, jsou také ve zdrojích.

H.

ZDROJE INFORMACÍ:
http://kissabee.blogspot.cz/2015/09/diy-vercin-krem-mulondon-dupe-ft.html
https://www.celostnimedicina.cz/bambucke-maslo-poklad-cerneho-kontinentu-jako-zaklad-prirodni-kosmetiky.htm
https://www.lekarna.cz/clanek/konopny-olej-jeho-uzivani-a-ucinky/
http://www.zaricizdravi.cz/clanky/konopny-olej-na-pokozku.html
http://eshop.ekokoza.cz/cs/malinovy-olej.html?search_query=malinovy+olej&results=3
http://pureway.cz/e-shop/malinovy-olej/
http://eshop.nobilis.cz/aromaterapie-1/rostlinne-oleje-kosmeticke/tamanu-olej.html
https://www.bioaromakosmetika.cz/magazin/esencialni-oleje/esenciani-olej-levandule-ucinky-a-vyuziti
https://www.celostnimedicina.cz/tea-tree-oil-zazrak-z-prirody.htm









Žádné komentáře:

Okomentovat